3de plaats
Kiespijn
Ik zit nu in het zesde leerjaar
Veilig op Hof Pepijn
Met deze school zo goed als klaar
Straks zal ik hier niet meer zijn
Tot ziens vriendinnen, vaarwel juf
Ik blijf nu achter heel alleen
En denk mij al weken suf
Want weet echt niet meer waarheen
Wordt het 't Klooster of toch de Hek
Wetenschappen, handel of Latijn?
Hopelijk ga ik niet op mijn bek
Och, ik zou zo graag al een jaartje ouder zijn!
Ja lieve lezer, u hebt het in de smiezen
Ik ben iemand die zeer moeilijk kan kiezen
Want kiezen is altijd iets verliezen
En verliezen dat doet pijn
Dus heb ik nu ... kiespijn!
S. W.
Landen